Başkanlığımız


Bursa Teknik Üniversitesi, Bursa'nın ikinci bir devlet üniversitesi olarak 21.07.2010 tarih ve 27648 sayılı Resmi Gazete'de yayınlanan Bakanlar Kurulu kararına göre 6 Fakülte, 2 Enstitü ve 1 Yüksekokul ile kurulmuştur. Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığı, BTÜ'ye yaraşır bir hizmet sunmak, ilişkilerinde güler yüzlü davranmak, hizmet verdikleri öğrenci, akademik ve idari personel ile veli grubuna, doğru ve eksiksiz bilgiyi akademik takvime bağlı olarak zamanında iletmek ve öğrenciyi gereksinimleri doğrultusunda doğru birimlere yönlendirmek ilkesiyle çalışır.


Görev Tanımları

Öğrencilerin yeni kayıt, kabul ve ders durumları ile ilgili gerekli işleri yapmak,
Mezuniyet, kimlik ,burs, mezunların izlenmesi işlemlerini yürütmek,
Verilecek diğer benzeri görevleri yerine getirmek.

Bu hususlarda Öğrenci İşleri Daire Başkanlığımız;

Öğrenci işleri kapsamındaki mevzuatların hazırlanması ile ilgili çalışmaları yürütür.

Eğitim-Öğretim Komisyonun sekreteryalığını yapar.

Öğrenci işleri Web sayfası ile ilgili güncellemeleri yapar.

Akademik takvim süreçlerinin planlanmasını, uygulanmasını ve yayınlanmasını sağlar.

Öğrenci kontenjanları ile ilgili gerekli takibi ve yazışmaları yapar.

İlk kayıt, ders kayıt, ekle bırak ve kesin kayıt işlemlerini yürütür.

Öğrenci kimlik kartı temin, basım ve teslim işlemlerini yürütür.

Öğrenci  katkı payı işlemlerini yürütür.

Çift anadal ve yandal esaslarının belirlenmesini sağlar, bunlarla ilgili iş işlemleri yürütür.

Yatay geçiş başvurularının alınması işlemlerini yürütür.

Yatay geçiş kapsamında gelen talepler doğrultusunda ilişik kesme ve yazışmaların yapılması işlemlerini yürütür.

Öğrenci işleri personel maaş ve sgk işlemlerini yapar.

Öğrenci işleri kapsamındaki gündemlerin Üniversitemiz Yönetim Kurulu ve Senatoya sunulması ve karar taslaklarının hazırlanması ve kararların ilgili birimlere yazılması işlemlerini yürütür.

Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı burs işlemlerinin takibinin yapılmasını sağlar.

Af Kanunu kapsamında başvuru ve kayıtların alınması işlemlerini yürütür.

Mezuniyet, diploma ve diploma eki işlemlerini takip eder.

ÖSYM istatistikleri, YÖKSİS veri tabanı ve öğrenci bilgi sistemi girişlerinin yapılması işlemlerini yürütür.

Birim, bölüm, program açılma taleplerini alır, ilgili kararlar için süreci ve yazışmaları takip eder ve ABAYS giriş işlemlerini gerçekleştirir ve takip eder.

Öğrenci işleri web sayfası ile ilgili güncellemeleri yapar.

Satın alma ve tahakkuk işlemlerini yürütür.

Taşınır mal yönetmeliğinin esaslarını uygular.

İç kontrol standartlarını planlar ve uygulanmasını sağlar.

Stratejik plan, faaliyet raporu, performans raporu vb. raporları hazırlar.

Öğrenci işleri yıllık faaliyetlerine ilişkin sunum hazırlar.


Vizyon

Sürekli gelişen bilgi ve teknolojileri kullanarak, güler yüzlü bir ifade ile güvenli ve mümkün olan en hızlı şekilde bilgi ve belge hizmeti sunan; öğrenci, öğretim elemanı ve personelin memnuniyetini ön plana çıkaran, ülke çapında örnek ve farklı bir birim olmak.


Misyon

Eğitim birimleri ile eşgüdüm sağlayarak planlanan eğitim-öğretim sürecinin düzenli bir şekilde yürütülmesini gerçekleştirmek; öğrencilere, mezunlara, öğretim elemanlarına ve ilişkide olduğumuz kurumlara hizmet sunmak.


Değerlerimiz

Erişebilirlik

Şeffaflık ve hesap verebilirlik

Bağımsızlık

Dürüstlük

İnsan onuruna saygı

Ehliyet ve liyakat

Etkili, kaliteli ve çözüm odaklı hizmet

Güvenilirlik

Mükemmellik

Tarafsızlık

Doğruluk ve tutarlılık

Katılımcılık

Her türlü düşünceye saygı

Verimlilik

Yeniliğe ve gelişime açıklık