
Organizasyon Şeması
Görevlerimiz
Kurum içi ve Kurum dışında Daire Başkanlığını temsil etmek,
Başkanlığa bağlı birimler arasında koordinasyonu sağlamak ve planlanan eğitim öğretim sürecinin düzenli olarak yürütülmesini sağlamak,
Daire Başkanlığının Stratejik Planını, Faaliyet Raporlarını ve Brifing dosyasını hazırlamak ve üst yönetime sunmak
Başkanlığın kanunlaşan bütçesinin uygulanmasını sağlamak,
Başkanlığın Mali Yönetiminin ve kontrolünün mevzuata uygun yapılmasını sağlamak,
Akademik Takvim organizasyonunu yapmak,
Eğitim Öğretim ile ilgili kararların uygulanmasını sağlamak,
Üst Yönetim ve Genel Sekreterlik tarafından verilen diğer görevleri yerine getirmek,
Kalite, stratejik plan ve iç kontrol eylem planı süreçleri ile bütçe süreçleri ve faaliyet dosyalarının hazırlanması ilgili çalışmaların destek personeliyle birlikte yapılmasının sağlanması ve takibi,
Yeni birim/bölüm/program açılması kapanması süreçlerinin takibi,
Birim ile ilgili mali işler, öğrenim ücreti ve katkı payı işlemleriyle ilgili süreçlerin takibi,
Öğrenci Konseyi seçim süreçlerinin takibi ve uygulanması,
Bologna sayfası veri girişlerinin takibi,
Birim personeline EBYS den iş tanımına göre iş dağılımının yapılması,
Yapılan iş ve hizmetlerle ilgili çalışmaların talep edilmesi halinde istatistiki bilgilerinin hazırlanmasını sağlamak,
Kurumsal Zeka sistemine girişi yapılacak verilerin takibini sağlamak ve veri girişinin yapılmasını sağlamak,
Daire başkanının ve üst yöneticilerin vereceği diğer işleri mevzuat ve yönetmelikler çerçevesinde yapmak,
Kalite, stratejik plan ve iç kontrol eylem planı süreçleri ile ilgili çalışmaların yapılması,
Yüksek Onur, Onur, Fakülte/Bölüm öğrencilerinin belirlenmesi, web sitesinde ilan edilecek listeleri ilan edilmek üzere ilgili personele gönderilmesi,
Mezuniyet işlemlerinin yürütülmesi, lisans programları mezunlarından dereceye girenlerin başarı sıralamasına ilişkin işlemlerin yapılması,
Diploma, Diploma Eki, Diploma Defteri ve diğer belgelerin basılması ve takip edilmesi,
ÖSYM ile ilgili veri girişi süreçlerinin yapılması ve takibi,
Akademik birimlerce hazırlanacak müfredat hazırlık ve değişiklik işlemlerinde destek olunması ve öğrenci bilgi sisteminde tanımlanması işlemlerinin yapılması, (İTBF)
YÖKSİS sayfasında yayımlanan duyuruların takibi, YÖKSİS ile ilgili diğer işlemler,
Web sayfası yönetimi, duyuru vb. işlemlerin yapılması,
Yapılan iş ve hizmetlerle ilgili çalışmaların talep edilmesi halinde istatistiki bilgilerinin hazırlanmasını sağlamak,
Öğrenci burslarıyla ilgili işlemlerin tüm süreçlerin yürütülmesi (YÖK bursları, 100/2000 bursları, firma bursları vb.).
İşletmede Mesleki Eğitim Programı (İMEP) yürütülmesiyle ilgili tüm süreçler, (Otomasyon işlemleri, yazışmaları, ödeme işlemleri, dosyalama işlemleri vb.)
Yaz stajında iş yeri ödemelerinin YÖK'e bildirim süreçlerinin tamamının yapılması ve organize edilmesi,
İşletmede Mesleki Eğitim Programı (İMEP) kapsamında öğrencilerin rapor vb. süreçlerinin takibi, gerekli bildirimlerin zamanında yapılmasının sağlanması,
İMEP Yönergesine uygun derslerin değerlendirme süreçlerinin takibi ve otomasyonda gerekli işlemlerin yapılması,
İMEP kapsamında yapılan yazışmaların takibi,
Taşınır mal yönetmeliği gereğince taşınır kayıt ve işlemlerini yürütülmesi ( Zimmet İşlemleri, Devir Giriş-Çıkışları Harcama birimince edinilen taşınırlardan muayene ve kabulü yapılanları cins ve niteliklerine göre teslim almak, doğrudan tüketilmeyen ve kullanıma verilmeyen taşınırları tasnifli tertipli bir durumda sorumluluğundaki ambarlarda muhafaza etmek),
Mali mevzuata göre satın alma işlemlerinin yapılması,
Yaz okulundan alınan notların obs sistemine girilmesi ve takibi,
Yapılan iş ve hizmetlerle ilgili çalışmaların talep edilmesi halinde istatistiki bilgilerinin hazırlanmasını sağlamak,
Kurumsal Zeka sistemine girişi yapılacak verilerin takibini sağlamak ve veri girişinin yapılmasını sağlamak,
Daire başkanının ve üst yöneticilerin vereceği diğer işleri mevzuat ve yönetmelikler çerçevesinde yapmak,
Öğrenci İşleri Bilgi Sistemi (ÖİBS) ile ilgili tüm süreçlerin (arıza, güncelleme bildirimi, ilgili birimlere her türlü teknik ve yazılı destek verilmesi vb.) takibi ve uygulanması, konuyla ilgili yazılı ve sözlü taleplerin incelenerek gerekli işlemlerin yapılması,
Destek paneli taleplerinin yapılması ve takibi,
Öğrenci kimlik kartı basımı ve teslimi,
Öğrenci Otomasyon Sistemi (Süper Kullanıcı) Yönetimi, kullanıcıların eğitimi
Birim ile ilgili raporlama ve istatistik işlemleri,
Yeni birim/bölüm/program açılması kapanması, aktarım yapılması süreçlerinin OBS entegrasyonunun sağlanması, obs yeni kullanıcı (akademik/İdari) tanımlama işlemlerinin yürütülmesi ve takibinin yapılması,
OBS üzerinden yapılan güncellemelerin sisteme entegrasyonu ve çalışıp çalışmadığının kontrolünün yapılması,
Mevzuatlarda meydana gelen değişikliklerin OBS sistemine entegrasyonunun sağlanması ve takibi,
Üniversiteyi kazanan öğrencilerin verilerinin (YKS, DGS, MLT, Sağlık Lisans Tamamlama vb.) verilerinin YÖKSİS üzerinden OBS ye aktarım süreçlerinin takibinin yapılması,
Dönem başlarında/sonlarında öğrenci bilgi sisteminde mevzuat hükümleri uyarınca gerekli sınav tanımlamalarının yapılması,
OBS’ yi ilgilendiren her konuda birim içi-birim dışı ilgili personele obs’de yapılacak işlemler ile ilgili destek ve bilgi verilmesi.
EBYS/E-devlet sistemi ve obs ile ilgili “e-transkript belgesi” ve diğer ilgili belgelerin entegrasyonu işlemlerinin takibi ve yapılması,
Yükseköğretim mekanlarına yönelik envanter sisteminin (MEK-SİS) işlemlerinin yürütülmesi,
Yıllık OİDB iş takviminin Google Takvim üzerinden giriş ve takibinin yapılması,
Birimi ilgilendiren teknik konularda destek sağlanması,
Yapılan iş ve hizmetlerle ilgili çalışmaların talep edilmesi halinde istatistiki bilgilerinin hazırlanmasını sağlamak,
Kurumsal Zeka sistemine girişi yapılacak verilerin takibini sağlamak ve veri girişinin yapılmasını sağlamak,
Daire başkanının ve üst yöneticilerin vereceği diğer işleri mevzuat ve yönetmelikler çerçevesinde yapmak,
Ders kayıt, kayıt yenileme ilgili tüm süreçlerin takibi, (Akademik, Öğrenci)
Akademik birimlerce hazırlanacak müfredat hazırlık ve değişiklik işlemlerinde destek olunması ve öğrenci bilgi sisteminde tanımlanması işlemlerinin yapılması,(MDBF)
Yabancı uyruklu öğrenciler ile ilgili işlemlerin dış ilişkiler ofisi ile koordineli olarak yürütülmesi ve takibi,
Yabancı Uyruklu başvuru modülü işlemlerinde teknik desteğin sağlanması ve gerekli işlemlerin yürütülmesi,
Yabancı uyruklu öğrencilerle ilgili istatistiki verilen tutulması ve gerektiğinde ilgililere verilmek üzere hazır tutulması,
2 yıl üst üste kayıt yenilemeyen yabancı uyruklu öğrencilerin tespiti ve ilişik kesme işlemlerinin yürütülmesi,
Azami Öğrenim Süreleri işlemlerinin takip edilmesi kontrol edilmesi işlemlerinin yürütülmesi, Azami süre sonunda ek sınavlara girecek öğrencilerin tespiti ve işlemlerinin yapılması,
YDYO Hazırlık İşlemleri ile ilgili otomasyonda gerekli teknik desteğin sağlanması,
Üniversite sosyal seçimlik derslerin organizasyonunun yapılması(süreçlerin hazırlanması), haftalık ders programlarının ve sınav programlarının kontrolünün yapılması, Ders seçim işlemlerinde şubelendirme işlemlerinin yapılması,
Sınav maddi hata vb. not değişikliklerine yönelik kararların öğrenci otomasyon sistemine girilmesi,
http://intranet.btu.edu.tr/index.php web sayfasında bulunan ders programı menüsüne ders programlarının giriş işlemlerinin yürütülmesi,
Yapılan iş ve hizmetlerle ilgili çalışmaların talep edilmesi halinde istatistiki bilgilerinin hazırlanmasını sağlamak,
ÇAP, YANDAL ile ilgili tüm süreçlerin planlanması, takip ve koordinasyonu ve ÇAP,
YANDAL öğrencilerinin müfredat, ders seçimi, not durumlarının takibi, müfredatlarının, intibaklarının otomasyona işlenmesi ve takibi
İntibak, Muafiyet vb. kararlarının öğrenci otomasyon sistemine girilmesi,
Değişim programları (Erasmus, Farabi) intibak işlemlerinin yürütülmesi,
Lisans tamamlama öğrencilerinin (MLT, SLT vb.) kayıt kabul işlemleri ve takibi,
Kayıt dondurma kararlarının öğrenci bilgi sistemine girilmesi ve takibinin yapılması,
Af Kanunu kapsamında işlemlerin takibinin yapılması, yazışmalarının yürütülmesi, kayıt işlemlerinin yapılması,
Akademik takvim taslağının hazırlanması,
Akademik birimlerce hazırlanacak müfredat hazırlık ve değişiklik işlemlerinde destek olunması ve öğrenci bilgi sisteminde tanımlanması işlemlerinin yapılması, (OF, MTF,DF)
Pedagojik Formasyon Derslerini alan öğrencilerin takibi ve ders kaydı/not giriş intibak işlemlerinin yürütülmesi,
Yapılan iş ve hizmetlerle ilgili çalışmaların talep edilmesi halinde istatistiki bilgilerinin hazırlanmasını sağlamak,
Personelin maaş veri girişlerini yapmak, yapılan maaş veri girişlerini bankaya aktarmak ve mail olarak göndermek, Aile Yardımı vb. ek ödeme işlemlerinin yapılması, personelin işe giriş işten ayrılış işlemlerinin yapılması, Kesenek Bilgi Sistemi ile maaş verilerini Sosyal Güvenlik Kurumuna bildirmek,
Birim personelinin özlük dosyalama işlemlerinin yürütülmesi,
Öğrenim ücreti ve katkı payı işlemleriyle ilgili süreçlerin takibi, öğrenci harçlarının gelir kaydedilmesiyle ilgili yazışmaların yapılması, harç iade işlemlerinin kontrolü ve takibi,
Öğrenci ilişik kesme İşlemleri (yatay geçiş kendi isteği ile vb. ) ilişiği kesilen öğrencilerin dosyalama, dosya gönderme işlemlerinin yürütülmesi,
EBYS ile ilgili işlemlerin takibi, resmi yazışmaların usulüne uygun yapılması, birimler arası evrak ve bilgi akışının kontrol edilmesi, Gelen evrak kayıt alınması, imzalanan evrakların posta, kargo gönderimi,
Senato ve Üniversite Yönetim Kuruluna sunulacak gündemin hazırlanması bu süreçlerin ilgili birimlere bildirilmesi ve ÜYK ve Senato Kararlarının dosyalanması ve takibinin yapılması,
ÜYK kararı ile öğrencilere verilecek ıslak imzalı belgelerin teslimi ve takibinin yapılması,
Özel öğrenci başvurularının takibi ve gerekli yazışmalarının yapılması,
Kaydı silinen, kayıt donduran yabancı uyruklu öğrencilerin değişen durumlarının İl Göç İdaresine bildirilmek üzere Üniversitemiz Dış İlişkiler Ofisine bildirilmesi,
Kısmi zamanlı öğrenci olması halinde iş ve işlemlerinin yapılması,
Yapılan iş ve hizmetlerle ilgili çalışmaların talep edilmesi halinde istatistiki bilgilerinin hazırlanmasını sağlamak,
Kurumsal Zeka sistemine girişi yapılacak verilerin takibini sağlamak ve veri girişinin yapılmasını sağlamak,
Daire başkanının ve üst yöneticilerin vereceği diğer işleri mevzuat ve yönetmelikler çerçevesinde yapmak,
Yatay geçiş, çift ana dal, yan dal ile ilgili tüm süreçlerin obs başvuru süreçlerinin planlanması, takip ve koordinasyonu,
Öğrenci disiplin cezalarının ilgili kurum ve kuruluşla yazışmalarının yapılması,
Eğitim Öğretim komisyonu gündem ve kararlarının yazışmalarının yapılması,
oidb@btu.edu.tr adresine gelen e-postalara günlük cevap verilmesi,
Tek Ders sınavına girecek öğrencilerin tespiti ve sınav organizasyonun yapılması,
Askerlik işlemleriyle ilgili öğrenci bilgi sisteminden gerekli bildirimleri yapılması,
5/i derslerin muafiyet kararların öğrenci otomasyon sistemine girilmesi, Hazırlık sınıfını tamamlayarak bölümüne geçmeye hak kazanan öğrencilerin notlarının otomasyon sistemine girilmesi,
Basımı tamamlanmış Diploma, Diploma Eki ve diğer belgelerin öğrenciye teslimi, diploma defterinin muhafazası ve belge teslimlerinin diploma defterine imzalatılmasının sağlanması,
Yapılan iş ve hizmetlerle ilgili çalışmaların talep edilmesi halinde istatistiki bilgilerinin hazırlanmasını sağlamak,
Kurumsal Zeka sistemine girişi yapılacak verilerin takibini sağlamak ve veri girişinin yapılmasını sağlamak,
Daire başkanının ve üst yöneticilerin vereceği diğer işleri mevzuat ve yönetmelikler çerçevesinde yapmak,
Sorumluluklarımız
Birimimiz sorumluluk alanı içinde zaman zaman güncellediğimiz personel iş dağılım süreçleri görülen lüzum üzerine ekteki gibi güncellenmiştir. Birimimiz personelinin tanımlı görevleriyle birlikte ortak sorumlulukları aşağıda belirtilmiştir.- Görev tanımlı personelin bulunmadığı zamanlarda veya iş paylaşımı yapılması gereken durumlarda tüm personel iş ve işlemlerin sağlıklı sürdürülmesi için birbirine yardımcı olur.
- Gereğine havale edilen yazılar (belirli bir gün belirtilmemiş ise) en geç bir hafta içinde neticelendirilir. Bilgisine yazı havale edilen personel yazının gereği yapılmadan yazıyı sonlandırmaz.
- İş yoğunluğu artan personel durumunu derhal bir üst amirine bildirir. Artan iş yoğunluğu personel arasında paylaşılır.
- Otomasyonda yapılacak kritik değişikliklerde otomasyondan sorumlu personelden destek alınır.
- Gelen telefonlarda bilgi isteyen öğrenci, diğer kişi ve kurumlar ilgili personele hemen aktarım yapılmaz. Telefonu açan personelin bilgisi olmaması halinde arayanı bekletip ilgili kişiden destek alarak arayana yardımcı olur.
- Yıllık iş takviminde tanımlı işler ile akademik takvimde tanımlı işler günü gelmeden önce hazırlık yapılır, bir eksiklik var ise üst yönetici bilgilendirilir.
- Yıllık izinlerin zaruri haller dışında kayıt dönemine denk gelmemesine dikkat edilir. İzine çıkacak personel mutlaka üzerinde bulunan görevleri tamamlar. Olmadığı sürece yapılacak işlerle ilgi yerine bakacak personeli bilgilendirir.
- Kurumsal epostalara zamanında ve resmi kurallar çerçevesinde cevap verilir.
- Personel yapacağı işle ilgili bir problem yaşaması halinde bunu ivedilikle bir üst amirine bildirir.
- Ders seçimi süreçlerinde tüm personel ilgili personelin koordinatörlüğünde süreçlerden sorumludur ve gelen taleplere cevap verir,
- Kayıt süreçlerinde tüm personel uygunluk durumuna göre süreçleri yürütür ve destek olur,
- Görev tanımları dışında birim amirlerince konunun ilgilisine göre bilgi, belge ve diğer iş taleplerinde bulunabilir.