2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı Türkiye Burslusu Kapsamında Yerleşen Öğrencilerin Dikkatine

2024-2025 Eğitim-Öğretim yılında “Türkiye Burslusu” statüsünde yerleşen adayların kayıtları 10.09.2024-29.11.2024 tarihleri arasında yapılacaktır. Kayıt için gerekli evraklar aşağıda belirtilmiştir. Lisans öğrencilerinin kayıtları Mimar Sinan Yerleşkesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığında yapılacaktır.     

 Belirtilen evraklardan zorunlu olan belgelerle kayıt yapılacak olup zorunlu belgelerin eksik olması halinde kayıt yapılmayacaktır. Zorunlu olmayan belgelerin bir yada birkaçının eksik olması durumunda şartlı olarak kayıt işlemi yapılacaktır. Şartlı kayıt olanlar eksik olan belgelerini taahhüt ettiği sürede getirmesi gerekmektedir.

TÜRKİYE BURSLARI ÖĞRENCİLERİNDEN KAYIT İÇİN İSTENEN BELGELER

-Lise Diploması Aslı ve Fotokopisi:  Mezun olduğunuz okuldan aldığınız diplomanız. Mezuniyet Belgesi ile kayıt yapılmayacaktır. Ancak istisnai durumlarda; mezun olunan okuldan diplomalarını alamayıp geçici mezuniyet belgesiyle başvuran öğrencilerin kayıt tarihinden itibaren 90 (doksan) gün içerisinde diplomalarının aslını  teslim etmeleri zorunludur. Bu süre içerisinde diplomalarının aslını teslim etmeyen Öğrencilerin kayıtları silinir. Liseyi yurt dışında okumuş T.C. uyruklu öğrencilerden 4 yıl yurt dışında eğitim aldığını gösteren transkript/ not dökümü istenir. 

-Denklik Belgesinin Aslı: (Türkiye dışında lise okumuş öğrencilerden istenir) Diploma veya mezuniyet belgesinin Türkiye’de lise eğitimine denk olduğunu gösterir İl Milli Eğitim Müdürlükleri veya Yurt Dışı Eğitim Müşavirlikleri’nden alınmış Denklik Belgesi. Büyükelçilik veya konsolosluklarda işlemleri daha hızlı tamamlayabileceğinizden, Türkiye'ye gelmeden önce Denklik Belgesi almanız tavsiye edilir

-Transkript veya Karne Mezun olduğunuz lisedeki dersleri gösterir Transkript veya Karnenin aslı ve Noter/Çeviri Bürosu onaylı Türkçe tercümesi.

-Pasaportun Aslı ve Fotokopisi  (Kayıt sırasında teslim edilecek tüm evraklarda, pasaportta/T.C. Nüfus Cüzdanında /Mavi Kartta yazılı kimlik bilgileri olmalıdır. İsim değişikliği yapıldıysa kesinlikle isim denklik belgelerinin aslı ve fotokopisi de teslim edilmelidir.)

-İkamet Tezkeresi Aslı, Fotokopisi ve YU Numarası Yabancı uyruklu öğrencilerin İl Göç İdaresi'ne başvurup aldıkları belgedir.

-Bursluluk Taahhütnamesi Fotokopisi: Bursluluk Taahhütnamesinin imzalı fotokopisi.

-Davet Mektubu / Kabul Mektubu: T.C. Başbakanlık Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı’ndan gönderilen “turkiyeburslari.gov.tr” uzantılı mail çıktısı.

11 Eylül 2024